dilluns, 15 de desembre del 2014

Pastes nevades


Del famós assortit de pastes que la mama comprava quan érem petits les que més m’agradaven eren les nevades.

Per fer-les he seguit els ingredients i l’amassat de La cuina de l’Olga i el procés de fullat de De mel i sucre.


M’ha sobtat el canvi que han fet al forn. Les he format amb un tallador de galetes rodó de 4,2 cm de diàmetre i s’han tornat en forma ovalada i amb un diàmetre màxim de 3 cm. Abans d’enfornar tenien un gruix de 6-7 mm i han pujat fins a 2 cm.


Així que han quedat unes pastes més petites del que m’esperava... perill !!!... te les menges d’una queixalada i això fa que sigui més difícil controlar-se.
He fet la meitat de les quantitats de la recepta i han sortit 35 mini pastes nevades.

Ingredients:

200 gr. de llard a temperatura ambient
500 gr. de farina
125 ml. de vi blanc
1/2 cullereta de sal
50 gr. de sucre

Sucre llustre per decorar

Barrejar tots els ingredients i amassar molt bé amb les mans fins formar una bola de massa.
Tapar la massa amb film transparent i reservar a la nevera d’un dia per l’altre.
Estirar la massa amb un corró donant una forma aproximadament rectangular i un gruix d’un cm. Doblar un extrem de la làmina cap al centre i l’altre extrem damunt l’anterior formant tres capes. Tornar a estirar la massa i doblar els extrems on es veuen els plecs. Repetir el doblat 3 vegades més.
Estirar la massa per darrer cop amb un gruix d’un cm i formar les pastes amb un tallador de galetes rodó. Col•locar les pastes sobre una safata coberta amb paper de forn.
Coure al forn pre-escalfat a 180ºC amb foc a baix i a dalt durant 20 minuts.
Nevar les pastes amb sucre llustre abundant amb l’ajut d’un colador.
Deixar refredar abans de servir.

7 comentaris:

  1. Qué xulos!!!...Els meus crec que eren més grossos i van necessitar més forn per coure's de l'interior, això va fer que quedessin més torradets...en vaig fer un fotimer...i ja no en queden!!! Tenen èxit assegurat! Petons!

    ResponElimina
  2. Jo també era de Nevaditos...vaja en sóc...però ara vigilo més. El crec, crec és deliciós.T' han quedat molt bé.

    ResponElimina
  3. que guapos t'han quedat! jo en conec un que li xiflaven!! estan bons pero a mi els dolços cada vegada m'agraden menys!!

    ResponElimina
  4. Esteu omplint la xarxa de nevaditos i jo cada vegada tinc més ganes de fer-ne. De demà no passa!!!!
    En surten molts amb aquestes mesures?

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola M Glòria,
      a mi m'han sortit molt petits. Però diria que amb aquestes quantitats i amb la mida normal en deuen sortir uns 30-35.
      Un petonàs

      Elimina
  5. Jo era dels nevaditos Reglero, però de començar i no parar..!!.Ara vull provar aquests casolans que tant d'èxit estant tenint aquest any! Per que veig a la foto, t'ha quedat una textura genial! Una abraçada!

    ResponElimina
  6. OOohhh!!! Quina preciositat de Nevaditos!!!!! Moltes gràcies per enllaçar el meu bloc!!!!
    Petons!!!!
    Olga

    ResponElimina