diumenge, 29 de juny del 2014

Pastís de formatge i xocolata


De vegades tenim algun descuit a la cuina i aquesta recepta en té un. L’he escrit tal i com la vaig fer, encara que no és com la volia fer. Em vaig despistar i vaig incorporar la nata muntada abans d’afegir la gelatina dissolta. Així que la textura ha canviat i de voler ser un pastís mousse ha passat a ser un pastís menys esponjós... coses que passen... però us he de dir que ha quedat igualment deliciós.

Aquestes seran les postres pel dinar d’avui. Encara que habitualment fem el dinar familiar els dissabtes en aquesta ocasió l’hem passat al diumenge.
Ja feia dies que no els havia portat cap pastís, així que ahir a la tarda em vaig decidir a posar-hi remei.
Espero que us agradi família, amb descuit inclòs ;-)


Ingredients:

Per la base:
12 galetes digestive
60 gr. de mantega
1 cullera sopera de sucre morè
1 polsim de sal

Pel farcit:
200 ml. de nata per muntar
5 culleres soperes de sucre
300 gr. de xocolata negra
250 gr. de formatge Philadelphia
200 gr. de nata fresca
1 cullera sopera de cacau en pols
1 polsim de sal
5 fulles de gelatina
5 culleres soperes de llet

Per la base:
Triturar les galetes, el sucre morè, la sal i la mantega. Disposar la barreja al fons d’un motlle desmuntable pressionant amb una cullera per tal que quedi una capa plana.
Reservar a la nevera.

Pel farcit:
Muntar la nata i reservar a la nevera.
Fondre la xocolata al microones i deixar temperar.
Hidratar les fulles de gelatina en aigua freda.
Batre el formatge amb el sucre fins que tingui una consistència suau. Afegir la xocolata fosa i incorporar totalment. Afegir la nata fresca i batre fins que quedi una mescla homogènia.
Afegir el cacau en pols i la sal.
Incorporar la nata muntada amb l’ajut d’una llengua pastissera.
Escalfar la llet i dissoldre-hi la gelatina prèviament hidratada. Afegir a la mescla de formatge i xocolata. Batre fins que quedi ben integrat.

Abocar el farcit sobre la base de galeta i reservar a la nevera un mínim de 3 hores.



6 comentaris:

  1. Quina pinta...segur que amb aquesta altra textura també està, com diuen les meves filles, de "rexupete"!!! Me l'apunto! I bon dinar de diumenge! Petons!

    ResponElimina
  2. Este tipo de preparaciones están genial para estos días de calor, así que me lo llevo fresquito. Me quedo de seguidora y curioseando por aquí.
    http://unospicanyotrosno.blogspot.com

    ResponElimina
  3. doncs amb descuit i tot es veu deliciós! Una abraçada

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
  4. El pastis m'agrada però....el parament que es veu a les fotos....m'encanta!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  5. Ostres, doncs a mi la textura que es veu pels costats em fa venir salivera...ha de ser genial...!!! Petons!

    ResponElimina