diumenge, 12 de maig del 2013

Mini pastes de full salades


Aquesta setmana teníem moltes coses a celebrar. Dijous el meu nebot Eloi va fer 2 anys. Ahir vam gaudir d’una festa a casa seva amb la família.
La seva mama és la Sílvia d’El Món del Pastisset i ens va oferir una magnífica taula dolça amb el tema d’en Bob esponja: cupcakes, cakepops, coca de sucre i un preciós pastís... ja ho veureu tot al seu bloc, no us avanço res més.
Jo vaig voler contribuir amb unes mini pastes de full salades per picar.

Felicitats Eloi!!!

Ingredients (per 2 safates com les de la foto):

3 làmines de pasta de full
4 salsitxes de Viena amb formatge
3 talls de pernil salat
3 talls de pernil dolç
6 talls de formatge Gouda
8 talls de formatge Brie
Sobrassada
Llavors de sèsam, rosella i xia
Pinyons i crocant d’ametlla
1 ou

Tallar les làmines de pasta de full de forma longitudinal.
Al centre de cada rectangle disposar de forma longitudinal el farcit i enrotllar la pasta de full.
Pintar la superfície amb ou batut i decorar amb les llavors. Tallar en porcions d’uns dos centímetres i disposar sobre paper vegetal en una plata del forn.
Coure al forn a 180ºC durant 30 minuts.
Retirar del forn i deixar refredar. Un cop les pastes siguin fredes disposar a la plata de servir i reservar a temperatura ambient.

Combinacions d’ingredients:
- salsitxa de Viena amb sèsam
- pernil salat amb Brie i pinyons
- pernil dolç amb Gouda i rosella
- sobrassada amb Brie i xia
- formatge Gouda i crocant d’ametlla

15 comentaris:

  1. tot el que porti pasta de full, m'encanta,
    T'han quedat unes pastes salades l'mar de bones

    ResponElimina
  2. Realment una idea molt bona! sembla una safata de la pastisseria! M'apunto la idea!
    Petonets, Gemma.

    ResponElimina
  3. Quina plata més maca t'ha quedat. Segur que varen desapareixer en un plis plas.
    Petons.

    ResponElimina
  4. M'encanta la pasta de full salada, és ideal per celebracions amb pica i pica. Segur que va volar!!
    Petonets :-)

    ResponElimina
  5. Carme, t'han quedat fantàstiques!
    M'agrada la presentació, les combinacions i els detalls de les granetes... A la propera festeta que vagi ja sé què portaré! :)

    ResponElimina
  6. Quin assortit!! Ja en menjaria una de cada, t'han quedat espectaculars i seguríssim que estaven delicioses... ;)

    Petons!

    ResponElimina
  7. Aquest assortit me l'apunto uqe en breu tinc convidats a casa, i segur que em fan quedar bé. Es veuen de pastisseria!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert, si et passes per la meva cuina hi ha un detallet esperant-te...

      Petons!!

      Elimina
  8. Quin goig de safata Carme!!! Això és digne de la taula d'un rei!!! una abraçada!

    ResponElimina
  9. Jo també n'he fet varies vegades d'aquestes pastetes salades, però ni de bon tros amb aquesta pinta tan professional!

    ResponElimina
  10. Prenc nota!!! A mi aquestes pastetes m'encanten!!!!
    Gràcies!!! Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  11. aquest tipus de pastetes són un vici, un no parar!! felicitats al petit. petonets

    ResponElimina
  12. Aquestes pastetes salades són un vici... i se'n poden fer de tantes maneres...
    Felicitats a l'Eloi... i a les cuineres.

    Ara me'n vaig a veure les creacions dolces ;-)
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina