diumenge, 3 de febrer del 2013

Iogurt natural


Fa un temps la mama va trobar al garatge de la iaia una iogurtera oblidada. Em va demanar que busqués per internet la manera de fer iogurts. Vaig consultar alguns dels blocs que segueixo i li vaig explicar con fer-los.
Vaig veure que també es pot fer iogurt sense iogurtera als blocs La cuina de casa i Cuina per a llaminers, i per fi m’he decidit a provar.
Els vaig preparar ahir al vespre i aquest matí ja estava desitjant destapar el drap i veure com han quedat. Em sembla que han sortit força bé, després de dinar ja veurem quina crítica culinària obtinc     ;-)

Ingredients:

1 l. de llet
1 iogurt natural
1 mida (del pot de iogurt) de llet en pols

Pre-escalfar el forn a 50ºC.
Escalfar la llet en un cassó al foc fins a 45ºC. Retirar-la i abocar en un bol juntament amb el iogurt i la llet en pols. Remenar bé.
Repartir la mescla en 9 pots de vidre. Tapar els pots amb film transparent o paper d’alumini.
Posar els pots a la plata del forn i cobrir-los amb un drap gruixut per tal que mantingui l’escalfor.
Apagar el forn i posar-hi dins els pots.
Deixar fermentar durant 12 hores.
Passat aquest temps guardar els iogurts a la nevera.

6 comentaris:

  1. M'apunto la recepta!!
    jo fa temps que ho tinc en ment el fer iogurts o comprar-me una iogurtera. El problema que hi veig són les temperatures, si de cas també m'hauria de comprar un termometre...
    Gràcies per la idea!
    ptns!!

    ResponElimina
  2. Jo també els faig amb la iogurtera, Carme. i ja no en compro d'altres! Són molt bons! Si els proves amb un polsim de vainilla natural queden estupendos, també!! petons

    ResponElimina
  3. Queda tan bo el fet de casa.... quasi sempre en faig d'aquest! petons

    ResponElimina
  4. No n'he fet mai, però veien la boan pinta que fan els que has preparat segurament m'animarè a fer-ne!
    Petons!

    ResponElimina
  5. Jo cada setmana faig els iogurts amb la iogurtera. Hi ha setmanes que fins i tot la preparo dues vegades!!!!
    Si et serveix d'ajuda, jo els preparo ensucrats. El sucre...al teu gust!!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  6. Jo vaig regalar la meva iogurtera fa anys, i ara em tornen a agafar ganes de fer-los. De vegades els faig amb la Thermomix, però dubto si anar a la cosa pràctica...
    Potser els faré com tu i a veure el resultat.
    Nani

    ResponElimina