dimecres, 28 de setembre del 2011

Creps amb ceps i vieires

Ingredients:

Pel farcit:
1 ceba mitjana
300 gr. de ceps
300 gr. de carn de vieira
200 ml. de nata per cuinar
Oli d’oliva, sal, pebre negre
Formatge Havarti

Per les creps:
100 gr. de farina especial rebosteria
8 gr. de sucre
2 ous
300 ml. de llet
10 gr. de mantega fosa
100 ml. d’oli de gira-sol
1 polsim de sal

Pel farcit:
Tallar la ceba a daus d’uns 2 mm i daurar en una paella amb un rajolí d’oli d’oliva. Quan estigui daurada, afegir els ceps tallats petits, deixar coure una mica. Incorporar la carn de vieira i enrossir. Posar un polsim de sal i de pebre. Abocar la nata per cuinar i deixar reduir. Retirar del foc i deixar reposar.

Per les creps:
Batre tots els ingredients amb el turmix. Si és possible deixar reposar la massa 1 hora a la nevera.
Engreixar lleugerament una paella amb un paper de cuina untat amb oli de gira-sol. Posar al foc. Abocar una porció de massa de manera que cobreixi el fons de la paella amb una fina capa. Deixar coure fins que les vores siguin daurades. Donar la volta amb l’ajut d’una espàtula per coure la crep per l’altre costat.

Disposar dues cullerades de farcit al centre de la crep, cobrir amb el formatge i doblar-la formant un caneló.
Servir les creps calentes.

Memòries d'una cuinera: Mar i muntanya.
A la família hi ha molta tradició de plats Mar i muntanya: els calamars farcits de la iaia, les mandonguilles amb sèpia de la mama, el pollastre amb escamarlans de la meva cunyada Carme... però en aquesta ocasió he optat per fer la meva pròpia versió. Espero que us agradi.


7 comentaris:

  1. doncs a mi m'encanta!!!! les vieires juntament amb els ceps han d'estar de mort!!!!! moltíssimes gràcies per participar guapa!!!! petonets

    ResponElimina
  2. Vieires i cep?! T'asseguro que a casa és una combinació guanyadora! Què bons Carme!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Si, si, m'agrada molt! La meva primera idea era fer servir ceps però al final vaig fer servir shiitake. Em sembla una proposta genial!
    Petons.

    ResponElimina
  4. M'encanten les creps! I aquest farcit és de luxe total.
    Una aportació de mar i muntanya molt original ;)

    ResponElimina
  5. Que ricos, me encantan los crepês rellenos, ya sea dulce o salado, son una delicia y hace mucho que no los preparo.
    Exquisita tu receta, besos.

    ResponElimina
  6. Caram! Això són unes crêpes de luxe! I ara que ve temps de bolets (esperem que el temps es comporti...) serà una temptació copiar-te la recepta!

    Fins aviat!
    Anna

    ResponElimina
  7. Són unes creps de festa major... però val la pena, queden molt bones.
    La combinació de ceps i vieires m'encanta, des de que la vaig tastar al restaurant El Capitell de Banyoles no me la puc treure del cap...
    Petons, besos

    ResponElimina