dissabte, 25 de juny del 2011

Coca de Sant Joan

Ingredients:

Per la primera massa:
25 gr. de llevat
35 gr. de llet tèbia
75 gr. de farina de força

Per la segona massa:
250 ml. de llet a temperatura ambient
100 gr. de sucre
1 ou
75 gr. de mantega fosa a temperatura ambient
250 gr. de farina de força
5 gr. de sal
Ratlladura d’una taronja
2 culleretes de vainilla líquida

Per amassar:
250 gr. de farina de força

Per decorar:
1 ou batut
Fruites confitades
Crema pastissera
Sucre

Per la primera massa:
Dissoldre el llevat en la llet tèbia i deixar reposar 10 minuts. Incorporar la farina i amassar fins que quedi una massa homogènia. Posar dins un bol tapat amb un drap de cuina, col·locar al forn apagat fins que dobli el volum.

Per la segona massa:
Barrejar tots els ingredients fins que quedi una mescla homogènia. Afegir la primera massa i barrejar fins que quedi totalment incorporada. Si cal, batre amb l’ajut del turmix per tal que quedi homogènia.

Amassar amb les mans i anar afegint farina de mica en mica, fins que la massa es desenganxi de les mans.

Posar dins un bol enfarinat i tapat amb un drap de cuina, col·locar al forn apagat fins que tripliqui el volum (de 2 a 4 hores).
Posar la massa sobre paper vegetal i aixafar-la amb les mans per extreure’m l’aire. Aplanar-la amb el corró donant-li forma ovalada i un gruix d’un cm aprox. Col·locar al forn apagat fins que dobli el volum (2 hores aprox.).

Pintar amb l’ou batut i decorar amb les fruites confitades i la crema. Empolsar amb sucre.

Coure al forn precalentat a 180ºC durant 22 minuts fins que quedi daurada.

Memòries d'una cuinera: Coca de Sant Joan.
És el segon cop que en faig, l'any passat em va quedar una mica seca. Aquest cop, seguint la recepta de la Mercè, m'ha sortit molt millor.



(Recepta de Cuina per a llaminers)

11 comentaris:

  1. una coca maquíssima t'ha quedat! Normalment diuen que "a la tercera va la vencida" però tu a la segona ja ho has acaonseguit.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  2. T'ha quedat una coca preciosa i molt ben decorada!! Segur que la vau gaudir moltíssim!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. T'asseguro que jo he fet molts més intents per aconseguir una coca mínimament digna. I l'any que ve encara vull fer algunes provatures més... T'ha quedat una coca fantàstica i molt ben presentada! Millor que les de pastisseria!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  4. La veritat és que ha quedat força bé i això m'ha animat per seguir provant l'any que ve.
    Gràcies pels vostres comentaris.
    Petons!

    ResponElimina
  5. t'ha quedat molt maca!!!quina satisfacció fer la coca a casa!!!

    ResponElimina
  6. crec que tot hi haver passat Sant Joan, no em cansaré de mirar coques!!!! t'ha quedat genial!!! Moltíssimes gràcies per participar guapa. Petonets

    ResponElimina
  7. Carme, sembla que hagis pres mides, t'han quedat els quadrats de la mateixa mida!
    M'aparto la fruita i no en quedarina ni una engruna!
    Moltíssimes gràcies per participar al memòries.
    Petons.

    ResponElimina
  8. es excelente la estética, está bien lograda, tanto que parece comprada, ¡me encanta! ¡le daría unos cuantos mordiscos! :)

    ResponElimina
  9. Vaig dubtar molt en la manera de decorar-la. Al final, vaig fer els quadrats (ni jo se com m'han quedat tan iguals...)i vaig posar les fruites a l'atzar. Estic contenta de com va quedar.
    Fins aviat, hasta pronto!!!

    ResponElimina