dissabte, 26 de febrer del 2011

Coca de greixons

Ingredients:

3 ous
160 gr. de llard
100 ml. de llet tèbia
1 cullereta de sal
100 gr. de sucre
250 gr. de farina de força
250 gr. de farina integral
25 gr. de llevat fresc
1 cullerada de matafaluga en gra
150 gr. de greixons
Pinyons i sucre

Barrejar els ingredients secs, excepte els greixons, i formar un volcà. A l’interior posar el ingredients humits, excepte el llard. Amassar i afegir el llard fins que quedi totalment incorporat. Afegir els greixons.
Deixar reposar la massa 30 minuts.
Passat aquest temps, estirar la massa amb un corró i deixar llevar una hora aproximadament.
Decorar amb pinyons i sucre en gra.
Coure al forn a 190ºC durant 40 minuts.

7 comentaris:

  1. Molt apropiada, que ja s'acosta dijous llarder ;)
    Jo sempre faig la típica amb pasta de full, però tinc ganes de provar aquesta, que també ha de qudear ben bona!

    ResponElimina
  2. ¡qué rico! nunca la he probado, pero me imagino que el anís le dará un saborcito muy especial. :)
    ¡Buena semana, Carme!

    ResponElimina
  3. Jo també faig la coca de llardons amb pasta de full, però aquesta també té molt bona pinta i m'ha fet gràcia la paraula "greixons"!

    Salutacions!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  4. Hola Carme!
    Et deixo aquest comentari per fer-te saber que t'hem incl`ss al llistat de blocs de cuina en català que tenim al nostre, Olleta de verdures.
    Fa dies que hem trobat el teu bloc i ens fa molta il·lusió ampliar la llista. Ara bé, si no et bé de gust constar-hi, si us plau fes-nos-ho saber i et treure, val?

    Vaig a donar un cop d'ull per casa teva! ;-)

    Salut!

    ResponElimina
  5. Que maravilla de coca.
    No tienes idea todo lo que busqué una estando en Catalunya, pero parece que son sólo de épocas.
    Una receta que me dejo, besos y gracias.

    ResponElimina
  6. Hola guapa tu

    m´encanta la teva formula, anoto la mateixa amb el teu permís

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  7. Gemma, com que el dijous gras no la podria fer em vaig avançar una mica... va quedar bona, però consistent, se n'ha de menjar un tall petit.
    Sole, el anís le da un ligero aroma, quedó muy rico.
    Anna, a casa sempre els hem anomenat greixons i a Banyoles, on treballo, en diuen greixots. Del dijous llarder en diem dijous gras, cada lloc té els seus noms per les mateixes coses, és curiós, oi?
    Massitet, encantada se constar a la llista. Espero que t'agradi casa meva ;-)
    Kako, es típica de antes de empezar la cuaresma. Aunque en algunas panaderías o pastelerías las tienen habitualmente, al menos en Girona.
    Susanna, si la proves ja em diràs què tal.
    Fins aviat, hasta pronto!!!

    ResponElimina